Story telling och marknadsföring

Story telling och marknadsföring

Storytelling
Här är en av några bilder Lena visade. Denna beskriver upplevelserummet och vad som påverkar själva upplevelsen.
I eftermiddag var jag på en kort men intressant föreläsning av Lena Mossberg om story telling och marknadsföring. Lena är professor inom turism och marknadsföring. Föreläsningen handlade i korta drag om möjligheterna att bygga företaget, produkten, destinationen osv med hjälp av story telling.

För vår del så tror jag att vi kan göra våra olika turer mer intressanta igenom att bygga dem runt en historia. Olika områden, tider på året osv ger produkterna olika storys. Så är det egentligen idag men vi är för dåliga på att visa det. Både i marknadsföringen men kanske även ute i fält.

Forskningen är ofta helt isolerad från oss i verkligheten får man ofta höra. Här har vi ett tydligt exempel på hur man kan göra för att näringslivet får ta del av universitetens kunskap. Lapplands kommunalförbund driver olika projekt och därigenom arrangeras bland annat föreläsningar som denna. Läraren satt i Kiruna och eleverna utspridda i norrbotten men sammankopplade via ja…vad det nu heter. Typ TV och webb cam.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site is using WP Check Spammers from Xavier Media to filter out spam comments.